Kérdést kapott Orbán Viktor a felsőőri vasútvonal visszaállításáról

Krisztus Király vasárnapja – 2015. november 22.
2015-11-22
Tavaszias melegben – decemberi rózsatő ültetés a Felsőőr utcában
2015-12-01
Krisztus Király vasárnapja – 2015. november 22.
2015-11-22
Tavaszias melegben – decemberi rózsatő ültetés a Felsőőr utcában
2015-12-01

Kérdést kapott Orbán Viktor a felsőőri vasútvonal visszaállításáról

A Toronyt is érintő felsőőri vasútvonal újbóli kiépítése is szóba került Orbán Viktor műlt heti szombathelyi sajtótájékoztatóján. A miniszterelnök újságírói kérdésre válaszolt.

A Toronyt is érintő felsőőri vasútvonal újbóli kiépítése is szóba került Orbán Viktor műlt heti szombathelyi sajtótájékoztatóján. A miniszterelnök újságírói kérdésre válaszolt.

‘A harmadik és egyben utolsó kérdés arra vonatkozott, hogy tervezik-e a Szombathely és Felsőőr (Oberwart) közti vasútvonalat újra kiépíteni, felújítani. Erre reflektálva a miniszterelnök elmondta, hogy most a Szombathely-Zalaegerszeg vonal villamosítása történik, és hogy ennek a térségnek a közűthálózatát fejlesztik’ – írta a szombathelyi sajtótájékoztatóról szóló tudósításában az ugytudjuk.hu.

Az egykori Pinkafő-Szombathely közötti vasútvonal helyreállításának kérdése időről időre újra felmerül. Legutóbb idén tavasszal egy soproni, határon átnyűló térségfejlesztési konferencián is téma volt. Akkor Hans Niessl, Burgenland tartományfőnöke arról beszélt, hogy az Felsőőr (Oberwart) és Szombathely közötti vasúti pálya felújítása mintegy 130 millió euróba kerülne, amelyből 89 millió euró az osztrák félt, 30 millió euró a magyar félt érinti.

Az Ausztria-Magyarország Programban megvalósult tanulmány szerint az Felsőőr és Szombathely közötti vasúti pálya felújításának egyik kedvező következménye lehet, hogy a határ mentén mintegy 2200 új munkahely jönne létre, 2030-ig pedig mintegy 97 millió eurós pozitív gazdasági hatása lenne a térségre nézve.

Mint az alon.hu írja, az is elhangzott az idézett tanácskozáson, hogyha az említett fejlesztések a Juncker-csomagban nem tudnak megvalósulni, űgy más források bevonása is elképzelhető.

Azóta újabb hírek nem érkeztek a vasútvonal újbóli megépítéséről, ezért is keltett némi meglepetést az Orbán Viktornak műlt héten feltett kérdés. A miniszterelnök konkrét választ ugyan nem adott, de szavaiból nem feltétlenül kell arra következtetni, hogy a téma egyáltalán nincs napirenden a két ország között.

A Toronyt is érintő Szombathely-Pinkafő vasútvonal egyébként 1888-ban készült el. A határmenet a vasfüggöny miatt 1953-ban szűnt meg, a magyar oldali forgalmat pedig 1960-ban állították le. A pályát csaknem teljes egészében felszedték.

Mellékelt fotónk, ami a toronyi vasűtállomást ábrázolja, 1940-ben készült, fellelhető a vasutállomasok.hu oldalon.

További részletek a vasútvonalról itt:

https://hu.wikipedia.org/wiki/Szombathely%E2%80%93Pinkaf%C5%91-vas%C3%BAtvonal

B. L.

x

A weboldalon "cookie-kat" ("sütiket") használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk látogatóinknak. A cookie beállítások igény esetén bármikor megváltoztathatók a böngésző beállításaiban.

Elfogadom Elutasítom